بر اساس اعلام آقای سید حامد علی شاه موسوی، رئیس نهضت اجرای فقه جعفری پاکستان (طرفدار آیت ا... صادق شیرازی) مراسمی تحت عنوان"عشره اسیران کربلا "در سراسر پاکستان در حال برگزاری است و به همین مناسبت مراسم عزاداری و دسته های عزاداری برپا شدند.

علامه اظهر عباس حیدری طی سخنانی در مراسم عزاداری در حسینیه "ادهوال" در منطقه چونترا، راولپندی گفت:  امام حسین (ع) در مقابل یزید استقامت نشان داد و نه تنها شجاعت خود را در تاریخ کربلا رقم زد، بلکه غرور سلاطین را نیز شکست و همچنین در تاریخ اسلام فصل جدیدی را نیز ایجاد کرد.

   وی گفت: اسوه حسینی (ع) باید چراغی برای جنبش های آزادی بخش سراسر جهان باشد و تنها راه نجات از ستمگران، غاصبان و برده داری استکبار در آموزه های حسینی (ع) است.

   وی افزود: در کربلا شعار علیه سلاطین ثمره شهادت امام حسین (ع) است. این راه برای گرفتن حقوق اساسی است و معجزه خون امام حسین (ع) است. شعار عدالت اقتصادی، خیریه حسینی (ع) برای جنبش های جهان و حق بشریت است، زیرا به همین دلیل رهبران جنبش های آزادی بخش جهان زنده و سالم هستند و تحرکات آن ها در حال دوام است.

   علامه گفت: اگر جنبش های آزادی طلب جهان، ارتباط خود را با امام حسین (ع) قطع کردند، حرکات آن ها شبیه گل های خشک شده خواهد شد.

  علامه سید قمر حیدر زیدی گفت: تروریسم یزیدیسم است و درمان آن در بیمارستان بین المللی کربلا است.

   وی گفت: هر مبارز آزادی خواه، امام حسین (ع) را رهبر خود می داند، زیرا فداکاری بزرگ نوه پیامبر اکرم (ص) برای مکتب یا منطقه خاصی نبوده، بلکه برای بقای همه بشریت، دین اسلام و شریعت محمدی (ص) بوده است. به همین دلیل تمام ملت ها و همه ادیان سراسر جهان ارادت و عشق خود را به امام حسین (ع) به شیوه خود ابراز می کنند.

کد خبر 11032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =